Veelgestelde vragen

Fiber

 

Internet en E-mail

Een e-mailalias is een niet-zelfstandig, maar een virtueel e-mailadres. In feite is het een andere benaming voor het echte, 'onderliggende' e-mailadres. Onder uw loginnaam en onder uw POP-mailbox kunt u vijf e-mailaliassen aanmaken.
Voorbeeld:
U hebt de loginnaam 'hans50' en gebruikt dit in uw e-mailadres 'hans50@allesin1.nl'. Omdat u vijf e-mailaliassen onder dit adres kunt aanmaken, maakt u de e-mailalias 'hans.jansen@allesin1.nl' aan. Nu kunnen anderen u e-mailen op dat veel herkenbaardere adres, terwijl de e-mail feitelijk gewoon binnenkomt op 'hans50@allesin1.nl'.
Let er op dat uw oorspronkelijke loginnaam en wachtwoord de basis blijven van uw contact met Allesin1; deze loginnaam blijft u gebruiken bij u inbellen of inloggen met DSL.

De maximale grootte van een te verzenden e-mail kan niet meer dan 15 MB bedragen. Heeft u grotere bestanden dan 15 MB raden we u aan dit via een compressie programma zoals Winzip of WinRAR te verkleinen. 

Een e-mailalias gebruikt u wanneer u een andere benaming wilt voor een bestaand e-mailadres:

  • U hebt een e-mailadres dat niet gemakkelijk te onthouden is en wilt daar een alternatief voor. Uw e-mailadres is bijvoorbeeld 'hans50@allesin1.nl', dus u maakt de e-mailalias 'hans.jansen@allesin1.nl' aan zodat u dat kunt communiceren.
  • U wilt alle varianten op uw voor- en achternaam registreren. U maakt dus verschillende aliassen aan, alle varianten op uw naam, bijvoorbeeld hjansen@, h.f.jansen@, etc.
  • U wilt een ander e-mailadres gebruiken om anoniem op forums of in gastenboeken te posten maar u wil e-mail die aan dat adres gestuurd wordt, automatisch binnenkrijgen.
  • U wilt een ander e-mailadres gebruiken dat u later gemakkelijk weer kunt verwijderen als er veel spam op binnenkomt.

Onder Windows:
Uw MAC-adres kunt u achterhalen door cmd uit te voeren via Start -> Uitvoeren. In dit zwarte venster typt u het volgende commando:
ipconfig /all | more

Uw MAC-adres staat naar alle waarschijnlijkheid onder het kopje 'Ethernet-adapter LAN-verbinding'.
bijvoorbeeld:

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0B-CD-E8-CF-17
In dit geval is 00-0B-CD-E8-CF-17 uw MAC-adres.

Onder Linux:
Met het volgende commando ziet u het MAC-adres per adapter (doorgaans eth0).
ifconfig | grep HWaddr 

Bij de meeste e-mailprogramma's is het mogelijk om in het 'from' veld (de afzender) een ander adres op te geven. Hier kunt u dus de alias waarvandaan u wilt versturen invullen. Bij Outlook echter wordt geen 'from' veld gegeven en zal er een nieuw account aangemaakt moeten worden om onder een andere alias te kunnen versturen. 

U kunt via http://webmail.allesin1.nl uw webmail benaderen.
Hier dient u vervolgens in te loggen met de bij u bekende gebruikersnaam / wachtwoord combinatie

  • Start Outlook
  • Kies uit het menu 'Extra' en dan 'Accounts'
  • Klik op 'Toevoegen' en dan 'E-mail'
  • Vul uw volledige naam in en klik op 'Volgende'
  • Vul uw e-mailadres in (gebruikersnaam@allesin1.nl) en klik op 'Volgende'.
  • Vul bij inkomende server 'pop.allesin1.nl' in en bij de uitgaande e-mail server 'smtp.allesin1.nl' in en klik op 'Volgende'.
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en zet een vinkje bij 'Wachtwoord onthouden'.
  • Klik op 'Voltooien'

Op dit moment is het nog niet mogelijk om 'live' zelf uw pop-mailbox en/of aliassen te wijzigen. U kunt dit echter wel aangeven bij de helpdesk. Zij kunnen dit verzorgen mits de gewenste pop-mailbox en/of alias nog vrij is. 

Aan de e-mailinstellingen van het e-mailprogramma verandert u niets. De e-mail die aan een e-mailalias gestuurd wordt, haalt u op zodra u de e-mail van de bovenliggende POP-mailbox of loginnaam ophaalt.

Bijvoorbeeld:
U hebt het e-mailalias 'mijndochter@allesin1.nl' aangemaakt onder de POP-mailbox 'hans50@allesin1.nl'. Zodra u in uw e-mailprogramma nu de e-mail ophaalt voor deze mailbox, komt de e-mail die aan 'mijndochter@allesin1.nl' wordt gestuurd, automatisch mee. Er is dus geen apart wachtwoord voor een e-mailalias. 

WiFi

Via een aangesloten kabel kun je de snelheid halen die bij je abonnement hoort. Via een draadloze verbinding kan die snelheid minder zijn. Hoe goed je WiFi-signaal is, hangt namelijk af van een aantal zaken:

  • de afstand tot je laptop/PC tot je wifi-modem/router
  • de structuur van het gebouw (door bijvoorbeeld betonnen muren of stalen balken)
  • de ‘wifi-drukte’, door veel gebruikers op het netwerk of andere draadloze netwerken in de buurt
  • het gebruik van oudere apparaten, die vertragen namelijk het hele wifi-verkeer. Dus ook oudere smartphones en laptops.
  • ​aanwezigheid van stoorbronnen, zoals magnetrons of babyfoon's

Op veel van bovenstaande zaken hebben we helaas geen invloed. Om het signaal eventueel te verbeteren hebben we de volgende tips:

1. Optimaliseer de plaatsing van het WiFi-modem/router.
2. Voorkom overlast van stoorbronnen
3. Gebruik een ander wifi-kanaal (als veel draadloze netwerken van hetzelfde kanaal gebruik maken dan verstoren deze elkaar)
4. Wissel van frequentieband (Gebruik 5,0 Ghz in plaats van de 2,4 Ghz)
5. Breid je WiFi-signaal uit met een tweede WiFi-access point of versterker

Mocht je met behulp van bovenstaande tips nog problemen hebben met je draadloze netwerk, neem dan contact op met onze Support-afdeling op 088-4636750 of via support@infopact.nl

Om te controleren of uw draadloze netwerk werkt dan kunt u het volgende doen:

- Verifieer of uw draadloze netwerkkaart op uw laptop of PC aan staat.Gebruik de handleiding van uw apparaat mocht dit niet het geval zijn.
- Verifieer of het draadloze netwerk op de Fritzbox actief is. Dit kunt u controleren door te kijken naar het WLAN lampje op uw Fritzbox modem. Als deze vast brand dan is het WLAN actief. Mocht deze niet branden gebruik dan de WLAN knop op het modem om deze aan te zetten.

Mocht het ondanks bovenstaand niet werken, neem dan contact op met onze Support-afdeling op 088-4636750 of support@infopact.nl

Let op: De Fritzbox 5124-series ondersteund geen draadloos netwerk. Voor een upgrade van uw modem, neem contact op met onze Sales-afdeling.

Het standaard wachtwoord voor uw draadloze netwerk kunt u vinden aan de onderkant van uw modem, deze code is voor iedere klant uniek.  Als u de onderkant van het modem bekijkt dan ziet u de tekst WLAN Network Key (WPA2), het wachtwoord staat daaronder vermeld. 

Telefonie

Nummerweergave
Inkomende nummerweergave wordt standaard geleverd.
Uitgaande nummerweergave is actief bij oplevering.
U kunt uitgaande nummerweergave permanent laten blokkeren door te bellen met onze helpdesk.
U kunt uitgaande nummerweergave ook per gesprek blokkeren: *31*[telefoonnummer]

Doorschakelingen
Zie de doorschakeldienst voor meer informatie.

09XX blokkade
Het mogelijk om uitgaand bellen naar 09XX nummers te blokkeren. Deze blokkade staat standaard niet aan. U kunt deze blokkade activeren door te bellen met onze helpdesk.

De telefonietarieven kunt u op onze website inzien bij Tarieven.

Maakt u gebruik van Allesin1 Bel, dan zijn alle kosten voor het bellen naar geografische nummers (regionale en nationale vaste nummers) inbegrepen in de maandprijs van uw abonnement. Voor bellen naar andere bestemmingen dient u wel apart te betalen. De beltarieven per minuut en de starttarieven voor bellen naar mobiele nummers en internationale bestemmingen kunt u terugvinden bij Tarieven.

Infopact factureert op basis van bellen per seconde. Voor ieder gesprek dat u voert, ongeacht de duur, betaalt u eenmalig het starttarief. Bellen naar 0800 nummers is gratis. De kosten voor bellen naar 09XX nummers kunnen verschillen. Aan het begin van een gesprek naar een 09XX nummer zult u over de kosten worden geïnformeerd.

Door de Allesin1 Fax2mail dienst op te nemen in uw Allesin1 pakket kunt u tevens faxen versturen en ontvangen via uw verbinding. Voor meer informatie kunt u op deze website onder Diensten de Fax2Mail dienst raadplegen.

De router die bij u ge ïnstalleerd wordt voor het gebruik maken van een of meer diensten van Allesin1 is ook geschikt voor telefonie. De router beschikt over 2 analoge telefoonpoorten. Op iedere poort kunt u één of meerdere analoge telefoontoestellen aansluiten. Indien u meerdere telefoontoestellen op dezelfde poort aansluit, delen deze telefoontoestellen dezelfde lijn. Er kan dus per poort één telefoontoestel tegelijk worden gebruikt. ISDN-apparatuur wordt niet ondersteund. De router heeft geen telefooncentrale functionaliteit. 

Ja, indien uw voor Bel kiest in uw Allesin1 pakket, kunt u voordelig bellen via VoIP.

Ja dit is mogelijk. U kunt probleemloos meerdere nummers porteren.

Nee, voicemail wordt niet ondersteund. 

 

U kunt dit bij Infopact aangeven. Door het invullen van een speciaal daarvoor bestemd formulier kan, ná oplevering van de DSL-lijn, uw nummerporteringsaanvraag in gang worden gezet. 

Uw nummerportering kan 10 werkdagen duren. In deze periode kunt u uw huidige nummer doorschakelen naar het tijdelijke nummer dat u van Infopact krijgt bij de oplevering van uw DSL-lijn. Zo bent u te allen tijde bereikbaar op uw huidige telefoonnummer.

Voor de Allesin1 Bel1 dienst geldt dat er maximaal 2 nummers geporteerd kunnen worden. Voor de Bel2 dienst betreft dit 4 nummers.

 

Een directe doorschakeling
- Activeren: *21*[telefoonnummer]#
- Deactiveren: #21#
Een doorschakeling bij geen gehoor
- Activeren van een doorschakeling na standaard 20 seconden overgaan: *61*[telefoonnummer]#
- Activeren van een doorschakeling na een opgegeven aantal seconden overgaan: *61*[telefoonnummer]*[seconden]#
- Deactiveren: #61#
Een doorschakeling bij bezet
- Activeren: *67*[telefoonnummer]#
- Deactiveren: #67#

Opmerkingen: De (de)activering van een doorschakeling is binnen enkele minuten verwerkt.
[telefoonnummer] is het doel van de doorschakeling.
Indien u gebruik maakt van een Fritz!Box modem/router: Kies *# vòòr iedere doorschakelcode. Bijvoorbeeld een directe doorschakeling deactiveren: *##21#
Indien u een abonnement heeft met meerdere telefoonnummers: Een doorschakeling is alleen actief voor het telefoonnummer waar vanaf de doorschakeling is geactiveerd.

 

 

Een POP-mailbox is een zelfstandig e-mailadres met een eigen wachtwoord. Een POP-mailbox is gekoppeld aan een domeinnaam: '@allesin1.nl'?. Omdat een POP-mailbox altijd een zelfstandig wachtwoord heeft, kunt u de e-mail gewoon volgens het POP3-protocol van de server af halen.

Pinnen

Controleer dan of deze geschikt is voor gebruik via een (A)DSL lijn. Zo ja, dan kunt u met uw huidige apparaat overstappen op Allesin1. Is uw pin-terminal niet geschikt voor (A)DSL, dan is uw apparaat "verouderd". Controleer of uw pin-terminal niet de gebruiksduur heeft overschreden en of het nog EMV geschikt is. U kunt met een verouderd apparaat geen gebruik maken van Allesin1. Meer informatie over pin-terminals kunt u vinden op www.betaalterminal.nl

Volg het volgende stappenplan om zo snel mogelijk uw storing te verhelpen:

- Controleer de bekabeling (inclusief stroom) en connectiviteit van de PIN-terminal naar het netwerk.
- Herstel indien nodig bekabeling of voer een herstart uit van uw PIN-terminal.
- Indien alles correct aangesloten zit en connectiviteit heeft, neem dan contact op met uw PIN-terminal leverancier (Equens/CCV/Atos, etc) en laat een controle uitvoeren.
- Indien er vanuit de PIN-leverancier een advies komt om contact op te nemen met de provider, neem dan contact op met onze Support-afdeling op 088-4636750.

Wij zullen u dan verder helpen om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk weer kunt pinnen.
 

Facturatie

Zowel KPN, BBned, Versatel als Tiscali maken in de DSL-infrastructuur gebruik van de koperlijnen van het KPN-kopernetwerk om DSL over te leveren. Als voormalig staatsbedrijf heeft KPN dit kopernetwerk in Nederland aangelegd. De overheid staat het KPN toe in Nederland om aan BBned, Tiscali en Versatel kosten in rekening te brengen voor het onderhouden van de koperlijnen waarover de DSL-verbinding loopt. Dit wordt de zogeheten non-linesharing toeslag genoemd. De non-linesharing toeslag wordt in rekening gebracht indien er over de lijn van KPN geen dienst meer loopt die door KPN direct in rekening wordt gebracht bij de klant, omdat alle diensten bij andere providers ondergebracht zijn door de klant. De non-linesharing kosten worden doorberekend aan de betreffende klanten.

Ja dit kan op "Mijn Infopact". De nieuwe factuur is te zien op elke eerste werkdag van de maand. 

Wij bewaren de facturen 2 jaar lang op "Mijn Infopact".

Bestellen

U dient er zorg voor te dragen dat er een handtekeningbevoegd persoon aanwezig is op de locatie van installatie.

Daarnaast dient u voordat de monteur komt de reeds door u ontvangen apparatuur, zoals uw betaalautomaat en router, klaar te zetten op locatie.

De monteur zal een korte uitleg geven over de werking van de betaalautomaat.

U kunt uw Allesin1 pakket eenvoudig bestellen. Klik hier voor het aanvragen van een offerte. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen en een persoonlijk advies geven op basis van uw wensen. Uiteraard kunt ons ook telefonisch benaderen van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur via telefoonnummer 088 - 463 67 30.

ADSL

Onze medewerkers geven u graag meer informatie over de beschikbaarheid van ADSL en VDSL in uw regio. Infopact Allesin1 is bereikbaar op telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail via sales@infopact.nl.

In dit geval kunt u een e-mail sturen naar helpdesk@allesin1.nl waarin u uw postcode, huisnummer en telefoonnummer vermeldt. Wij gaan graag voor u na of ADSL en VDSL in de toekomst wel mogelijk zullen zijn.

DSL staat voor Digital Subscriber Line. Digital betekent uiteraard digitaal, en Subscriber Line is de lijn die tussen de telefooncentrale en de eindgebruiker ligt (de koperlijn waarover bijvoorbeeld ook uw telefonie aangeboden kan worden). Over deze lijn wordt het DSL-signaal opgebouwd, dat dient als een soort draaggolf (laag 1 in het OSI model) om de IP (internet) verbinding over op te zetten. Het DSL-modem maakt contact met een DSLAM aan de andere zijde van het koperlijntje, in de telefooncentrale. Deze bekijken samen hoe snel de verbinding kan zijn (wat er technisch mogelijk is) en de DSLAM bepaalt vervolgens wat de snelheid mag zijn (het product dat u als klant afneemt). Vervolgens wordt de verbinding opgezet. Daarna is het mogelijk de IP-verbinding op te zetten.

ADSL staat voor Asymmetric DSL, SDSL staat voor Symmetric DSL. De namen doen het al vermoeden: ADSL is asymmetrisch (de hoogst mogelijke upstream snelheid is lager dan de hoogst mogelijke downstream snelheid), en SDSL is symmetrisch (up- en downstream snelheden zijn gelijk). ADSL is een product dat meer gericht is op particulieren en bedrijven die vooral eenzijdig gebruik maken van het internet: meer verkeer van het internet af naar de gebruiker toe dan andersom. SDSL is vooral voor de zakelijke gebruiker die ook diensten aanbiedt vanaf de eigen locatie, of veel van interactieve diensten gebruikt maakt, zoals bijvoorbeeld videoconferencing. VDSL staat voor Very-high-bitrate DSL en is een opvolger van ADSL, waarbij een hogere down- en uploadsnelheid mogelijk is.

Downloadsnelheid is de snelheid waarmee u gegevens kunt binnenhalen. Uploadsnelheid is de snelheid waarmee u gegevens kunt versturen. Snelheid wordt meestal uitgedrukt in kbits per seconde, hoe hoger het getal hoe sneller de verbinding.

Nee. Uw modem staat via de (oude) telefoonlijn direct in verbinding met de DSLAM. Het modem hoeft dus ook geen telefoonnummer te bellen; ADSL en VDSL werken niet via het bestaande telefoonnetwerk, maar maakt slechts gebruik van een stuk van de infrastructuur die in het verleden is aangelegd om telefonieverkeer over te kunnen aanbieden.

Ja, als u nog geen ADSL of VDSL heeft dan is een actieve KPN telefoonlijn met een 10-cijferig telefoonnummer noodzakelijk. Hiermee kunnen wij uw koperlijn terugvinden in de wijkcentrale. Zodra ADSL / VDSL geactiveerd is, kunt u eventueel de telefoonlijn weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat KPN een minimale contractsperiode van een jaar hanteert. Indien u besluit uw KPN telefoonlijn op te zeggen, berekenen de meeste providers een bijdrage van ca. € 7,90 per maand excl. BTW. Dit tarief wordt in rekening gebracht omdat KPN dit bedrag doorberekent aan de netwerkleverancier. De netwerkleverancier berekent het bedrag vervolgens door aan de klant.

Bij een verhuizing wordt uw bestaande ADSL- of VDSL-aansluiting opgeheven en wordt er een nieuwe aansluiting gerealiseerd op het nieuwe adres. Dit laatste is uiteraard alleen mogelijk als er ook ADSL of VDSL mogelijk is op het nieuwe adres en er een vaste aansluiting aanwezig is. Wij kijken dit graag voor u na. Neem voor meer informatie contact op met Infopact via telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.

De snelheid van ADSL en VDSL is afhankelijk van het pakket waarvoor u kiest en van een aantal andere factoren. Het gaat wat ver om op de theoretische achtergronden in te gaan. In de praktijk blijkt dat de snelheid die u haalt iets lager is dan de theoretische snelheid die is opgegeven. ADSL en VDSL zijn in ieder geval vele malen sneller dan ISDN en de meeste kabelinternet abonnementen.

Wij controleren graag voor u of ADSL en VDSL tevens leverbaar zijn op uw locatie. Neem voor meer informatie contact op met Infopact Allesin1 via telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl. Infopact levert naast ADSL en VDSL ook glasvezelverbindingen. Wilt u hier meer informatie over ontvangen, neem dan vrijblijvend contact op via telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail sales@infopact.nl.